Przyjmowanie i załatwianie spraw, prowadzenie rejestrów, ewidencji i archiwów oraz udostępnianie danych w nich zawartych określają następujace przepisy:

  1. Ustawa z dnia 27.07.2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.Nr 98, 1070 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 5.08.2010r. o ochronir informacji niejawnych (Dz.U.Nr 182, poz.1228).
  3. Ustawa z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883 z późn. zm).
  4. Rozporzadzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23.02.2007r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz.U.Nr38, poz. 249 z poźn. zm.).
  5. Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.12.2003r w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Ur.Nr 5, poz.22).